onsdag 29 december 2010

mellandagarna

jagha, då var man inne på mellandagarna. :P e ledig idag, men finns desto mer jobb att uföra här hemma... wiiiie..
ska tvätta, o städa, sen får de bli en sväng in till jysk och till stan. ska köpa en byrå om vi kan ha i hallen.. blev ju nämligen så att vi önskade oss en sån byra från jysk av pappa i julklapp, men den var så himla dyr då.. nu har dom sänkt den till 500kr! fick en dammsugare av pappa istället :) typiskt tänkte vi då vi fick en av mamma med........ så vi fick in o byta pappas, eftersom vi inte öppnat en. o fick pengar tillbaka istället, så då kan man ju vara lite smart o ta pengar därifrån o köpa en byrå. hoppas den finns kvar bara.. :S
annars ska jag nog hitta nån annan. :)

var i k-krona i måndags med linn, kim o kevin. apmycke folk överallt, :S köpe tre linnen, o tre par leggings :) o igår var jag i stan med Henning Von Harriet, o där hittade jag minsann en kavaj som jag har letat efter : 50% på den var de med fast jag tyckte ändå att den var dyr.. men vill man va fin får man lida pin! :P
på fredag ska vi fira nyår hos räkan, med tre rätters meny, o härliga personer! :) vi blir tydligen en jäkla massa. så vi får se hur vi ska lösa det där med maten.. jag känner ju inte för att stå o laga mat till 20 personer... :S nej nej, inte på hans lilla spis.. får äta i omgångar isf.. så de blir nog att vi är några st som äter, o sen får resten komma lite senare.. :) för äta de ska man på nyår! vet inte hur vi ska göra med kissemissarna.. :S e lite nervös, de e första året de e här i denna lägenheten på nyår ensamma... förra året hade lilleman kissat på en av mina tröjor, o så hade de knäckt klösbrädan. :/ hoppas inte de e allför rädda iår.. :( får ha radion på o rulla ner persiennerna, o stänga in till tv rummet..

nahe, idag är en tvättdag iaf, o städdag. kl 12 ska jag slänga in den första maskinen. å så ska jag inviga den nya damsugaren. röd o fin e den :) nu -> en kaffe till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar